کتابی که امروز قصد معرفی آن را دارم یکی بهترین های حوزه تبلیغات و بازاریابی می باشد که پیشنهاد می کنم حتما تا انتهای این مقاله با من همراه باشید تا از جزئیات بیشتری راجع به این کتاب آگاه شوید. در کتاب “رازهای تبلیغ‌ نویسی” که با نام اسرار تبلیغ نویسی نیز ترجمه و در دسترس همگان قرار گرفته، جیم ادواردز، به عنوان یک تبلیغ‌ نویس موفق و با تجربه، تلاش می کند که هنر نوشتن متقاعد کننده را به یک مهارت قابل یادگیری تبدیل کند. به عقیده او تبلیغ‌ نویسی یکی از مهم ترین سنگ بناهای بازاریابی موثر است که باید به آن توجه ویژه داشت. جیم ادواردز به قدرت تبلیغ نویسی تا جایی باور دارد که از آن به عناوین “فروشندگی چاپی” و “قانع‌ سازی عملی” یاد می‌کند.

نکات کلیدی و مهم از کتاب رازهای تبلیغ نویسی اثر جیم ادواردز:

  • او باور دارد که تبلیغ نویسی یک مهارت قابل یادگیری و اکتسابی است.
  • برای موفقیت در تبلیغ نویسی و تبدیل شدن به یک تبلیغ نویس حرفه ای، داشتن یک ذهنیت درست و صحیح ضروری است.
  • به این نکته توجه داشته باشید که فرمول‌ ها و قالب‌ هایی که در طول زمان اثبات‌ شده و حاصل تجربه و نتیجه آزمون و خطاهای دیگران است، می‌توانند به شما در نوشتن یک تبلیغات متقاعد کننده کمک کنند.
  • استفاده از محرک‌ های احساسی و درک این مورد، برای ترغیب مخاطبان و مشتریان بسیار مهم و کلیدی است.
  • نیاز است که با مخاطبان و مشتریان خود فراتر از یک ارتباط ساده در سطح یکسری اطلاعات ناقص داشته باشیم، بلکه باید در سطح عاطفی با آن ها ارتباط برقرار کنیم.
  • نکته مهم این است که از تکنیک‌ ها و تاکتیک های فروش پنهان برای هدایت ظریف و شفاف مخاطبان به سمت یک اقدام مشخص استفاده کنیم.

چارچوب ۵ بخشی برای تبدیل شدن به یک تبلیغ‌ نویس موفق

پرورش و تقویت ذهنیت تبلیغ‌ نویس

جیم ادواردز این افسانه‌ و باور قدیمی را که تبلیغ نویسی یک مهارت ذاتی است که از ابتدا در درونمان شکل گرفته را رد می‌کند. او اعتقاد دارد که هر کسی می‌تواند با اتخاذ یک شیوه فکری خاص و طرز فکری ویژه، شعله های قدرتمند تبلیغ‌ نویسی را در خود ایجاد کند. اما برای این کار نیاز است که شما به یک یاد گیرنده مادام‌العمر تبدیل شوید و این یعنی این که به طور مداوم نمونه‌ های موفق و تاثیرگذار تبلیغ‌ نویسی را جمع آوری، تجزیه و تحلیل کنید تا نکات و تکنیک های پنهان پشت قدرت ترغیب آن ها را کشف و درک کنید. بنابراین سعی کنید از امروز به یک دانشجوی تیزبین تبدیل شوید که می تواند لحن و زبان ترغیب‌ کننده پشت هر تبلیغ را متوجه شود.بنابراین پتانسیل و توانایی خودتان را در نوشتن تبلیغ های تاثیرگذار افزایش دهید. در نهایت خواهید دید که چطور خوانندگان شما به مشتریان وفادارتان تبدیل می شوند.

از یک برگه خالی تا نقشه راه رسیدن به یک تبلیغ نویس حرفه ای

با خواندن این مقاله آموزشی و مطالعه کتاب رازهای تبلیغ نویسی، شما دیگر به یک صفحه خالی و دلهره‌آور خیره نخواهید شد و راه و مسیرتان شفاف خواهد بود. جیم ادواردز شما را به گنجینه‌ ای از فرمول‌ ها و تکنیک های فروش اثبات‌ شده و همینطور قالب‌ های تبلیغ نویسی مجهز می‌ کند که به طور ویژه برای ایجاد آگهی‌ ها و محتوای تبلیغاتی با اثرگذاری بالا طراحی شده‌ اند. به این نکته توجه داشته باشید که ساختارهای ارائه شده در این کتاب، توسط خود ادواردز آزمایش‌ شده و با گذشت زمان می توان از آن به عنوان سکویی برای مدیریت و سازماندهی موثر تبلیغ‌ نویسی تان استفاده کنید و با این کار می توانید اطمینان حاصل کنید که پیام تان به طور پیوسته و منظم گسترش می یابد و خوانندگان خود را به یک اقدام مشخص ترغیب می کنید.

آشنایی با تمامی محرک‌ های احساسی: توجه ای فراتر از ویژگی‌ ها و مزایا

در این بخش از کتاب رازهای تبلیغ نویسی تلاش می کنیم تا عمیق‌ تر و فراتر از صرفا اطلاع‌ رسانی راجع به ویژگی ها و مزایای یک محصول یا خدمت به مخاطبان پیش برویم. در واقع این بخش از کتاب به عنوان منبع و سرچشمه ترغیب احساسات مخاطبان و مشتریانتان است. ادواردز سعی دارد شما را به استراتژی‌ها، تکنیک ها و تاکتیک هایی مجهز کند تا مشکلات و چالش های دقیقی را که با وجود محصولات یا خدمات شما برطرف می‌ شود را شناسایی کنید و در نهایت با مهارت هایی که در این کتاب به آن مجهز خواهید شد، عطش راه‌ حل را در مخاطبانتان شعله‌ ور سازید. بعد از مطالعه این کتاب شما یاد خواهید گرفت که چگونه به عمیق‌ ترین خواسته‌ ها، نیازها و آرزوهای مشتریان خود توجه و آن ها را هدف قرار دهید و در انتها محصولات یا خدمات خود را به طور استراتژیک به عنوان یک قطعه‌ی گمشده‌ی پازلی که آن‌ ها به طور ناامیدانه در جستجوی آن هستند را به آن ها معرفی کنید.

هنر و مهارت فروش پنهان: همه چیز در ظاهر عادی به نظر می رسد

جیم ادواردز به جای این که از تاکتیک‌ ها و تاکتیک های فروش تاکیدی و پر فشار استفاده کند، راه حل و رویکردی ظریف‌ تر را در پیش می‌گیرد که تاثیرگزاری بیشتری دارد. در اینجا، شما کشف خواهید کرد که چطور سفر “نهایی‌ سازی پنهانی فروش” به مخاطبانتان را طراحی کنید، به گونه ای که به آرامی مخاطبان خود را به سمت انجام یک اقدام مشخص سوق دهید، بدون این که احساس فشار کنند یا متوجه شوند که شما در حال تاکید بر روی یک اقدام خاص هستید و اصرار دارید که آن ها به هر دلیلی آن اقدام را انجام دهند. زمانی که شما تلاش کنید با گنجاندن عناصر استراتژیک مثل فوریت، اصل کمیابی و تایید اجتماعی؛ به نحوی عمل کنید که خوانندگان را راهنمایی کنید تا تصمیم خریدی عاقلانه بگیرند، موفق شده اید به گونه ای عمل کنید که مخاطبان از آن خرید احساس اطمینان و هیجان داشته باشند.

از یک پیش‌ نویس تا تبدیل شدن به یک الماس: پالایش متن شما برای تاثیر حداکثری

در واقع این باور که یک تبلیغ‌ نویس حرفه ای باید در اولین دفعه ای که دست به قلم می شود و پیش نویسی را آماده می کند باید عالی باشد را کنار بگذارید، گاهی اوقات شاید نیاز باشد اولین پیش‌ نویسی که آماده کرده اید را دور بیندازید، اما این به معنی تمام کردن کار نیست. جیم ادواردز بر اهمیت پالایش و بهبود مداوم پیش نویسی که آماده کرده اید، تأکید می‌کند چرا که در نهایت همین پیش نویس قرار است به یک الماس تبدیل شود. در این بخش از کتاب ادواردز نقشه راهی را برای صیقل دادن نوشته‌ هایتان ارائه می دهد تا وضوح، نفوذ و قدرت ترغیب را در آن ها افزایش دهید. جیم شما را در ادامه مسیر با تکنیک‌ ها و تاکتیک های ویرایشی آشنا خواهد کرد تا مطمئن شوید که پیام شما بر روی مخاطبانتان اثرگذار بوده و آن ها را به برداشتن گام مهم بعدی سوق داده است.

با تسلط کامل بر این رازها و تکنیک ها، ادواردز به شما قول می‌دهد که بتوانید نوشتن های خودتان را از اطلاعات ساده و سطحی، به سطح عالی که با یک نیرویی مغناطیسی همراه است، ارتقا دهید. این باعث می شود که به راحتی خوانندگان و مخاطبانتان را جذب کرده، نیازها و خواسته‌ های آن ها را شعله‌ ور کنید و آن ها را به سمت اقدام یا اقداماتی که می‌خواهید انجام دهند، هدایت کنید. هدف این است که شما با مطالعه این کتاب از یک رهگذر نامرئی در بازار که تا قبل از این هیچ کس به شما توجهی نداشت، به صدایی متقاعد کننده تبدیل شوید که می‌توانید افراد معمولی را به مشتریان وفادار کسب و کار خود تبدیل کنید.

حقیقتی که در مورد کتاب جیم ادواردز وجود دارد این است که شما را نه تنها با ابزارها و تجهیزات فنی مورد نیاز، بلکه با طرز فکر استراتژیک و خلاقانه‌ای که در مسیر تبلیغ نویسی به آن احتیاج پیدا می کنید نیز، مجهز می‌ کند. یادتان باشد که برای تبدیل شدن به یک تبلیغ‌ نویس ماهر، حرفه ای و تاثیرگذار استفاده از این ابزارها بسیار ضروری است.

برخی از نکات مهم و کاربردی کتاب اسرار تبلیغ نویسی اثر جیم ادواردز

اصول پایه تبلیغ نویسی

  • تمام تلاش شما باید در این جهت باشد که توجه مخاطبان را به خود جلب کنید: با استفاده از تیترهای جذاب و خواندنی، تصاویر مرتبط و لحنی گیرا، می توانید توجه مخاطبان را در همان لحظه ابتدایی به خود جلب کنید.
  • باید تمام هم و غمتان این باشد که مشکل مخاطبانتان را حل کنید: بهتر است به جای این که بر ویژگی‌ های محصولات یا خدمات خود توجه داشته باشید و همین ها را به مخاطبانتان اعلام کنید، از فواید و مزایایی که محصولات یا خدمات شما برای مخاطبان و مشتریان ایجاد می کند، تمرکز کنید.
  • بهترین کار این است که از زبان ساده و قابل فهم استفاده کنید: زمانی که از اصطلاحات تخصصی و پیچیده برای مخاطبان عام خود استفاده می کنید، پیام شما برای آن ها در خوشبینانه ترین حالت، قابل فهم نخواهد بود و ممکن است خیلی ساده از کنار تبلیغ شما بگذرند.
  • از همین ابتدا صدای خودتان را پیدا کنید: بهترین کار این است که در ابتدای راه اندازی کسب و کارتان تصمیم بگیرید که می خواهید چه لحن و سبک نوشتاری داشته باشید، اما از تقلید کورکورانه از دیگران جدا خودداری کنید.

تکنیک‌ های پیشرفته تبلیغ نویسی

  • برگ برنده شما استفاده از داستان سرایی است: فکر می کنم نیاز نباشد که از تاثیر فوق العاده داستان ها برایتان بگویم و به خوبی از تاثیر آن آگاه هستید. بنابراین شما می توانید با استفاده از داستان، پیام برند و کسب و کار خود را به طور بسیار جذاب و ماندگار به مخاطبانتان منتقل کنید.
  • از قدرت و تاثیر کلمات استفاده کنید: تلاش کنید تا کلمات قدرتمند و تاثیرگذاری را انتخاب کنید تا پیام بازاریابی خود را به طور واضح و رسا و البته ساده به مخاطبانتان منتقل کنید. در انتخاب کلمات قدرتمند وسواس به خرج دهید.
  • مهم است که به احساسات مخاطبانتان توجه کنید: زمانی که از تکنیک‌ ها و تاکتیک های اقناع و ترغیب استفاده می کنید، می توانید مخاطبان را به انجام اقدامی که مد نظرتان است، ترغیب کنید.

نمونه‌ های عملی تبلیغ نویسی

  • به عنوان یک یادگیرنده همیشه در صحنه ضروری است که مداوم نمونه‌ های مختلف تبلیغات متقاعد کننده را مورد مطالعه قرار دهید: شما می توانید با بررسی نمونه‌ های موفق تبلیغات مربوط به کسب و کارها و برندهای دیگر، ایده‌ های جدیدی را برای تبلیغات خودتان پیدا کنید.
  • برای تبدیل شدن به یک تبلیغ نویس حرفه ای، مرتبا باید تمرین و تمرین و تمرین کنید: هر چه بیشتر بنویسید، مهارت شما در نوشتن تبلیغات متقاعد کننده تقویت خواهد شد.
  • به بازخورد دیگران به عنوان یک لطف و موهبت نگاه کنید و از آن برای بهبود مهارت تبلیغ نویسی خود استفاده کنید: فقط کافیست تبلیغات خودتان را به دیگران نشان دهید و از نظرات و پیشنهادات آن ها برای بهبود کارتان استفاده کنید. این کار معجزه خواهد کرد و از هدر رفتن پول شما جلوگیری می کند.

نکات تکمیلی تبلیغ نویسی

  • لازم است به طور مداوم مطالعه کرده و دانش خود را به روز نگهدارید: اینکه در زمینه تبلیغات و بازاریابی تلاش کنید به روز باشید و از جدیدترین تکنیک‌ ها، تاکتیک ها و روش‌ ها استفاده کنید؛ باعث می شود که علاوه بر رسیدن به موفقیت، در حوزه کار خود صاحب نظر نیز باشید.
  • تفاوت شما با دیگر تبلیغ نویس ها، در استفاده از از ابزارهای مناسب است: شما می توانید از ابزارهای مختلفی که برای تبلیغات نویسی وجود دارد، استفاده کنید تا کارتان را آسان‌ تر و موثرتر و حتی سریع تر پیش ببرید.
  • در تبلیغ نویسی خلاقیت جز جدایی ناپذیر تبلیغات و بازاریابی است: بنابراین از ایده‌ های جدید و خلاقانه در تبلیغات خود استفاده کنید. چیزی که شما را از رقبایتان متمایز می کند در واقع همین خلاقیت است.

شما می توانید با به کارگیری تمامی نکاتی که در این مقاله آموزشی گفته شد، تبلیغات متقاعد کننده و موثری را بنویسید که به شما در جذب مشتریان بیشتر کمک می کند و در نتیجه آن، فروش تان افزایش پیدا خواهد کرد.